Search

Limfni & Lebdeći sistem


Koliko su lingvistički kompatibilni sistemi u naslovu toliko se anatomski i fiziološki dopunjuju u praksi.

Svi ste čuli za protok limfe. Imuni sistem usko je povezan sa limfnim sistemom, a takođe često povezujemo limfu i limfnu drenažu sa celulitom. U nastavku vam otkrivam nove zanimljivosti u vezi sa limfnim sistemom i vežbanjem na svili.


Kao što je limfni sistem mreža tkiva i organa koji pomažu da se telo oslobodi toksina, otpada i drugih neželjenih materijala transportom limfe (tečnosti koja sadrži bela krvna zrnca) po celom telu tako je identično Lebdeći sistem mreža pokreta i sistematičnog neuro-mišićnog privikavanja tela na intezitet pritiska svile na kožu koja svojim dubokim drenažnim pritiskom podstiče rad svih podkožnih tečnosti i ubrzava protok limfe i limfnih organa.


Da li ste znali da našim telom protiče više limfne tečnosti nego krvi?


A da li znate da za razliku od krvi limfa teče u samo jednom pravcu, prema gore, prema vratu?


Limfni sistem čine:

  1. Limfni kapilari i limfni sudovi koji imaju brojne zaliske koji usmeravaju tok limfe od periferije ka limfnim čvorovima.

  2. Limfne žlezde – čvorovi prihvataju limfu iz l.sudova filtriraju je i čiste a ostatak prebacuju u venski krvotok gde ide dalje u organe za prečišćavanje, bubrege i jetru.


Kada smo neaktivni ovaj protok je znatno slabiji, kada je neki infektivni ili maligni proces u pitanju tada je takodje protok limfe poremećen.


Kako možemo poboljšati protok limfe?


Fizičke vežbe, hodanje, skakutanje, dovoljan unos tečnosti na dnevnom nivou, duboko disanje i masaža.


E sada dolazimo do dobro poznatog pojma svima a to je limfna drenaža.

Limfna drenaža je prirodna funkcija limfnog sistema u telu. Limfni sistem prenosi limfni tok kroz limfne žile i tako učestvuje u odbrani organizma od infekcija. Limfna drenaža je masaža koja se zasnima na parcijalnoj kompresiji ekstremiteta i stvaranju pritiska u talasima .


Isti princip je u radu sa svilom. Prvo se naši receptori privikavaju na pritisak svile na delu tela gde je najveći prostor izmedju kosti i kože a to je područje gluteus maksimusa. Ali ovakav pritisak je preporučljiv kada smo spustili naš hamok ili svilu blizu podloge.

Dok smo blizu podloge ulazimo u položaje gde obmotavamo butinu sa svilom i ulazimo u npr. bočni plank ili fleksiramo kuk oko svile sa izdizanjem do položaja dubokog čučnja itd.

Čak i ukoliko ovo ne možete da jasno razumete probajte samo da 5 sekundi stojite sa jednom nogom na svili a zatim sidjite sa nje i uporedite položaj stopala na podlozi i uvidećete instantno veliku razliku u osloncu.

Kada obmotavamo svilu oko listova mi podstičemo bolju kontrakciju mišića podkolenice a pritisak svile osveži krv i limfu nakon popuštanja svile, sve to dovodi do boljeg ispumpavanja krvi ka srcu. Ovakva kompresija podstiče bolji protok limfe što dovodi do bolje posture i dubljeg disanja koje zavisi od pravilnog položaja tela bez tenzija.



Obmotavanje svile oko nogu usko je povezano sa pravilnim držanjem svile u šakama, pozicijom ramena i laktova tokom rotacije i okretanja oko svile. Zato sve što vežbate na početku je potrebno da ste blizu podloge kako ne bi dolazilo do istegnuća ligamenata i mišića. A podloga je sjajan oslonac kada nemate iskustva na svili


Ovakav vid vežbanja na svili idealan je kao dopuna sportu nakon jakog treninga gde su mišići butina bili u fokusu, a to može biti kod atletičara, fudbalera, tenisera itd.

Umesto masaže najbolje je svojom težinom pritisnuti na mišić i na taj način drenirati i limfu ali i podstaći rad mitohondrija od kojih zavisi brz oporavak mišića ali i njihov pun energetski potencijal.


Rad sa svilom i blagi akrobatski elementi sa pritiskom na tkivo su idealni kao prevencija tela od infekcija i za celokupnu detoksikaciju organizma.

A sve ovo je mnogo šire i dalje i vodi u jedan zdrav i protočan telesni sistem znajući da nam je veći deo tela ispunjen tečnošću onda možete naslutiti značaj samomasaze, masaže, vežbanja i kretanja a sada sam vam otvorila i jedan mali prozor ka benefitima Lebdećeg sistema vežbanja.





58 views0 comments

Recent Posts

See All